KRISTIANSAND VARMESENTER AS
Nettbutikken er under vedlikehold.
KRISTIANSAND VARMESENTER AS ....
Industrigata 22
4632 Kristiansand
38 02 25 22
post@kristiansand-varmesenter.no

Menu

Kjøpsvilkår

 

Leveringsbetingelser

Kristiansand-varmesenter.no står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare, som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig.

Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 14 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på post@Kristiansand-varmesenter.no. Merk: dette forutsetter at det ikke er en bestillingsvare. Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt.

En vares risiko overgår til kjøper når angreretten (14 dager etter mottagelse av varen) er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, gjelder fortsatt angreretten, med mindre skaden skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side.

Vi anbefaler at du velger å beholde originalemballasjen, da varen bør leveres i originalemballasjen for at vi skal kunne bekrefte opphavet.

 

Sikkerhet

Kristiansand-varmesenter.no tilbyr kun sikre betalingsløsninger fra annerkjente betalingstilbydere. Alle kredittkortopplysninger blir skrevet inn på en sikkert kryptert side. Ønsker du å vite hvilke personopplysninger vi registrerer, kan du lese om dette under "personvern". Har du andre spørsmål angående sikkerhet, kan du ta kontakt på post@Kristiansand-varmesenter.no.

 

Retur & Reklamasjon

Ønsker du å returnere en vare?

Slik gjør du:

1. Fyll ut den nederste delen av angrerettskjemaet og gi oss beskjed på post@Kristiansand-varmesenter.no senest 14 dager etter du mottok varen. Si ifra om du ønsker å bytte varen, tilgodelapp eller å heve kjøpet.

2. Send pakken tilbake til oss, adressen finner du øverst på angrerettskjemaet eller på hjemmesiden vår. Merk: Velger du å sende pakken uten sporingsnummer, har du ingen rettigheter om pakken skulle bli borte. Vi anbefaler på det sterkeste at du sender returer med sporingsnummer.

3. Varen skal være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Husk å lukke pakken/posen godiv med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending.

Se forbrukerkjøpsloven eller ta kontakt med oss på post@Kristiansand-varmesenter.no dersom du har spørsmål.

Angrerett

Angrerettloven av 21. desember Nr. 105 2000. Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdiv dersom meldingen er sendiv innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdiv avtalen, eller tjenseteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Kilde: Forbrukerombudet.

Bytting

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt i nettbutikken, må du gi oss beskjed om dette til post@Kristiansand-varmesenter.no senest 14 dager fra du mottok varen. Når du har fått en bekreftelse på at vi har varen du ønsker på lager, merk angrerettskjemaet med din kontaktperson og varen du ønsker å bytte til. Vi vil sende en bekreftelse per epost når varen har kommet i retur og ny vare er sendiv.

Merk: Varen det byttes til må være samme vare, eller ha samme verdi. Om du ønsker en annen vare, må du benytte deg av angreretten og gjennomføre en ny bestilling.

Ønsker du å bytte varer kjøpt i nettbutikken, i fysisk butikk, må du ta med deg angrerettskjemaet og ordrebekreftelsen. Dette forutsetter at du er innenfor angrerettsfristen og at varen er i samme stand som ved utsendelse.

Ta alltid kontakt med oss på post@Kristiansand-varmesenter.no før du sender varen i retur, dersom du vil reklamere på en vare. Ny eller riktig vare, vil sendes rasket mulig etter at vi har mottatt varen med feil eller mangler fra deg.

Reklamasjon

Reklamasjonsregler:

Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil evaluere om feilen eller mangelen, går under definisjonen reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis. Dersom du ønsker en ny vare, blir den tilsendt på Kristiansand Varmesenter As Nettbutikk sin regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager, fra vi mottok varen i retur.

Reklamasjon – Forbrukerloven av 2002. Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. Ved forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides rekamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.

Kilde: Forbrukerombudet

 

Bestilling

Kristiansand-varmesenter.no selger ovner, innsatser og tilbehør av dansk kvalitet, design og produksjon.

Du ser hvilke variasjoner og farger som er igjen av et produkt, inne på hver produktside. Når din bestilling er registrert, vil du motta en bestillingsbekreftelse per e-post. Har du spørsmål angående din bestilling, kan du ta kontakt på post@Kristiansand-varmesenter.no, husk å markere e-posten med ordrenummer og emne.

Vi tar forbehold om at varelageret i nettbutikken, kan inneholde feil. Skulle du mot formodning oppleve at vi er utsolgt for et eller flere produkter i din bestilling, belastes du selvsagt ikke for varen(e) som ikke kan leveres.

Ønsker du å kansellere en bestilling/ vare, må du kontakte oss fortest mulig per telefon eller epost. Er varen allerede sendt, må du benytte deg av angreretten.

Oppretting og oppdatering av kundekonto

For å opprette kundekonto hos Kristiansand-varmesenter.no, klikker du på "min konto" og "opprett ny konto". Fyll ut kontaktinformasjon og velg et passord og klikk "send". Du vil motta en bekrefelse på opprettelsen per e-post. Du logger inn på "min konto" med e-postadressen din og ditt valgte passord. For å oppdatere eller endre kontoinformasjon logger du inn på "min konto" og klikker på "endre" eller "behandle adresser". Trykk på "lagre" når endringen er gjennomført.

 

Betaling

Kristiansand Varmesenter AS er ansvarlig for alle transaksjoner gjennomført på kristiansand-varmesenter.no.

Alle priser på Kristiansand-varmesenter.no er oppgitt i NOK. MVA på 25% inngår i alle priser. Personer bosatt på steder som har MVA-fritak, må ta kontakt på post@Kristiansand-varmesenter.no vedrørende dette.

Det tilkommer ingen andre avgifter på ditt opprinnelige kjøp, enn det som står opplyst i bestillingsbekreftelsen du mottar per e-post.

Du kan selv velge den betalingsmåten som passer deg best; betalingskort eller Dibs faktura.

For å bestille varer hos Kristiansand-varmesenter.no må du ha fylt 15 år, eller ha skriftlig godkjenning fra en foresatt. Kristiansand-varmesenter.no kan uten forvarsel kansellere bestillinger som ikke oppfyller disse kravene og som en konsekvens utestenge brukere på ubestemt tid.

Kortbetaling

Slik gjør du:

  • Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse.
  • Velg betaling med VISA eller MasterCard.
  • Fyll inn kortnummer, utløpsmåned og -år og sikkerhetskoden på baksiden av kortet (de tre siste sifrene i signaturfeltet).
  • Fyll inn kode fra kodebrikke, passord eller lignende for å gjennomføre kjøpet med 3D-secure.
  • Beløpet reserveres på din konto umidivelbart etter bestilling, og vil deretter ikke være tilgjengelig på ditt betalingskort før reservasjonen eventuelt blir utløst.
  • Reservasjonen vil ikke trekkes fra ditt betalingskort før bestillingen er behandlet.

 

Betaling med Dibs Faktura

En enkel, sikker og fleksibel betalingsmetode på beløp opp til 1500,-

  • Motta dine varer før du betaler
  • 14 dagers betalingsfrist
  • Del opp betalingen som det passer deg
  • Enkelt og sikkert
Dibs - Vilkår

Når du velger å betale med DIBS Faktura så vil fakturaen sendes sammen med din bestilling eller via e-post. Betalingsfristen er 14 dager og et fakturagebyr tilkommer. Ved forsinket betaling vil det bli sendt en purring og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer vil påløpe. Fakturaen betaler du til arvato Finance AS som er samarbeidspartneren til DIBS. arvato Finance AS gjennomfører som vanlig en kredittkontroll og for privatpersoner vil levering kun skje til den folkeregistrerte adresse. Kjøperen skal være fylt 18 år. Hvis du er firmakunde vil levering kun skje til den adressen firmaet er registrert. Firmaet skal også være registrert i det land hvor kjøpet foretas. Regler for dør- og fjernsalg gjelder ikke for kjøp i firmaregi.

Dibs - Del opp betalingen

DIBS tilbyr delbetaling i samarbeid med arvato Finance AS. Du velger selv om du ønsker å betale et angitt  «minstebeløp å betale» på tilsendt månedsfaktura eller betale mer om du heller ønsker det. Du kan når som helst, uten ekstra kostnad, velge å avslutte din delbetaling ved å betale inn hele det resterende kredittbeløpet.

Rabattkode

Dersom du har en rabattkode du ønsker å benytte på Kristiansand-varmesenter.no, må koden tilføyes og aktiveres i din «handlevogn».

Dersom ikke annet er opplyst, dekker rabattkoden kun prisen på varen du bestiller, ikke øvrige gebyrer. Det er ikke mulig å handle vare(r) for lavere beløp enn verdien på rabattkoden (dette gjelder i tilfeller hvor rabatten er et beløp, ikke ved prosent avslag).

Dersom du har glemt å legge inn din rabattkode før betaling, kan vi dessverre ikke endre dette i etterkant.

 

 

Ordre

For å se ventende og/eller tidligere gjennomførte ordre, logger du inn på "min konto". Her vil du finne en oversikt over ventende og tidligere ordre. På "min konto" kan du også redigere og oppdatere kontaktinformasjon som navn, adresse og lignende.